HelpCenter
Skruvat Returwebb - Hjälpcenter

Här hittar du svar på vanliga frågor kring returer!


Nedan finner du svar på vanliga frågor om returer och om hur returwebben fungerar. Om du har några frågor som inte besvaras av nedan så kontakta www.skruvat.se/kundservice. Returfrågor besvaras via e-mail.



1. Vilken typ av ärenden hanteras via returwebben?

Vår returwebb används för att ta emot alla typer av returer och reklamationer. Via returwebben startar du enkelt ett returärende för att t ex skicka tillbaka en felaktig vara, utnyttja din ångerrätt, hantera en fraktskada eller en reklamation (garantiärende).


2. Viktigt att tänka på vid returer

Du skapar ditt returärende på returwebben varpå du får ett returnummer. Detta returnummer skriver du på ytterkartongen (ej produktkartongen) eller så lägger du med retursedeln där returnumret framgår i paketet. Har du ingen skrivare kan du lägga med en lös lapp med ditt returnummer.

OBS! Notera att du själv bekostar returfrakten om ej annat är överenskommet (t ex ett felplock eller defekt vara). Kom ihåg att returnera produktkartongen i originalskick och att du ej får klistra något direkt på produktkartongen.

Varor skall returneras som företagspaket. Vi rekommenderar att man anlitar Schenker Privpak och köper deras tjänst "Kundretur" för 70 kronor (gäller ej bla däck och takboxar som måste returneras som företagspaket). Varor som returneras som återköp hanteras ej om de inkommer till oss i ej säljbart skick.

3. Problem att logga in?

För att logga in på returwebben så använder du samma användarnamn (e-postadress) och lösenord som du använt i samband med ditt köp. Om du inte minns ditt lösenord så går det bra att få det mailat. Glömt lösenord? - här kan du få det skickat!

4. Returpolicy, vad gäller?

Vi följer Distans- och hemförsäljningslagen samt ARN:s rekommendationer. Våra försäljningsvillkor hittar du här: Försäljningsvillkor Skruvat.se

I korthet innebär villkoren:

  • - 14 dagars returrätt / ångerrätt
    • · Det innebär att du får pengarna tillbaka. (gäller inom fjorton dagar från det att du mottagit varan, förutsatt att varan är i nyskick.)
  • - 30 dagars returrätt mot tillgodokvitto
    • · Mellan fjorton och trettio dagar erbjuds tillgodokvitto (gäller ej kompletta hjul).

  • 1 års fabrikationsgaranti
  • Ev ersättningsanspråk skall alltid bekräftas av Skruvat innan de upptas.

Du startar ett returärende via vår returwebb varpå ditt ärende tilldelas ett returnummer. Märk sedan din försändelse med detta returnummer (märk ej originalkartongen) eller lägg med retursedeln i kartongen. Du ansvarar själv för att returnera försändelsen till oss om ej annat är överenskommet (t ex ett felplock eller defekt vara).

Efter mottagen och godkänd retur ersätts du med en korrekt vara eller krediteras (beroende på typ av returärende). Denna process tar 1-2 veckor, de flesta hanteras redan inom 3 arbetsdagar.

5. När krediteras jag?

Efter mottagen komplett retur krediteras du inom 1-2 veckor. En majoritet av ärendena hanteras redan inom 3 arbetsdagar från mottagen retur.

6. Jag har köpt fel vara, vad ska jag göra?

Om du har beställt fel vara så kan du inom 14 dagar från uthämtat paket returnera varan till oss i enlighet med vår returrätt. Du beställer själv den rätta varan via vår hemsida, är du osäker på vilken del som passar så kontakta oss gärna innan din beställning.

7. Jag vill byta till en annan vara, hur gör jag då?

Du kan inte byta till en annan vara. Om du har beställt fel vara så kan du inom 14 dagar från uthämtat paket returnera varan till oss i enlighet med vår returrätt. Du beställer själv den rätta varan via vår hemsida, är du osäker på vilken del som passar så kontakta oss gärna innan din beställning.

8. Kan jag lämna returen direkt till er?

Ja, du kan lämna returen direkt på vår returavdelning enligt nedan adress. Våra öppettider för mottagning av returer är helgfria vardagar 8-19.

Skruvat.se

Botvid Business Center, Port 4-5

Fågelviksvägen 9B

145 53 Norsborg


Tillbaka


© 2017 Skruvat.se